Marketing automation odnosi się do oprogramowania, które automatyzuje powtarzalne czynności i usprawnia przepływy pracy. Obejmuje to zadania zorientowane na klienta, takie jak wysyłanie powitalnych wiadomości e-mail, po zakulisowe procesy, takie jak planowanie postów w mediach społecznościowych.
Dzięki systemom automatyzacji marketingu możesz po prostu ustawić parametry swojej aplikacji i pozwolić jej wysyłać e-maile, publikować treści w mediach społecznościowych, a nawet automatycznie odpowiadać na zapytania klientów. Marketing automation może również pomóc zidentyfikować możliwości usprawnienia przepływu pracy, co jeszcze bardziej zwiększa wydajność.
Skuteczna automatyzacja marketingu eliminuje również błędy ręcznego wprowadzania danych, które często prowadzą do kosztownych pomyłek lub opóźnień w projektach. Automation marketing szybko analizować duże ilości danych, co umożliwia marketerom podejmowanie świadomych decyzji szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Ponadto zapewniają wgląd w zachowania klientów w czasie rzeczywistym, aby pomóc marketerom w planowaniu przyszłych strategii.
Oprogramowanie do automatyzacji marketingu pomaga firmom docierać do właściwych potencjalnych klientów we właściwym czasie dzięki spersonalizowanym treściom, które bezpośrednio odpowiadają ich potrzebom. Zautomatyzowane kampanie pozwalają marketerom pozyskiwać potencjalnych klientów za pomocą sekwencji e-maili lub zautomatyzowanych seminariów internetowych, które mogą pomóc w szybszym przekształcaniu potencjalnych klientów w klientów niż tradycyjne metody.